Numer części |
MEC11000MSC |
Jednostka |
Sztuka |
Specyfikacje |
- Pompy serii MEC II wyposażone są w automatyczny system zabezpieczający. W ten sposób można np. chronić wirnik oraz korpus wirnika w przypadku pęknięcia łopatki, przesuwając wirnik wraz z kołnierzem montażowym na dół.
- Pompy serii MEC II dostarczane standardowo z trwałymi (odpornymi na wysoką temperaturę) łopatkami
- Pompy serii MEC II wyposażone są w czujnik wyświetlacz, dzięki czemu można odczytywać temperaturę podczas eksploatacji
- Za pośrednictwem otworu rewizyjnego można ustalić stan zużycia łopatek, na podstawie którego można stwierdzić, kiedy należy wymienić łopatki
- Każda pompa jest poddawana w fabryce kontroli końcowej, podczas której sprawdza się m.in. próżnię, uszczelnienie i smarowanie
- Dla każdej pompy tworzy się raport kontrolny na podstawie numeru seryjnego |
Korzyści |
- Minimalne koszty naprawy, dzięki zastosowaniu jedynego w swoim rodzaju automatycznego systemu zabezpieczającego
- Ponieważ pompy firmy B.P. są staranie testowane, kontrolowane i pakowane, zagwarantowane jest w stu procentach niezawodne uruchamianie |
Zastosowanie |
- Wersja MEC II S.C. została zaprojektowana specjalnie jako sprężarka do całkowitego opróżniania bębnów do nawijania węży |
Właściwości |
- Wersja MEC II S.C. może wytworzyć nadciśnienie o wartości maksymalnie 4 barów |
Składa się z |
- Wersja S.C. posiada smarowanie wymuszone
- Pokrywa wału przegubowego w zestawie
- Pompy są dostarczane bez oleju smarowego (artykuł BP5070) |
Informacje techniczne |
- Budowa numeru artykułów: MEC = seria, 9000 = typ, M = napęd pośredni 540 obr./min, SC = kompresor szpulowy
- Kompresory z kołowrotkiem są wyposażone w wymuszone smarowanie, które reguluje się za pomocą dyszy kroplowych
- Należy ciągle kontrolować prawidłowe działanie smarowania
- Pompy z napędem pośrednim (M) muszą być napędzane w sposób lewoobrotowy
- Określenie kierunku obrotu odbywa się, gdy napędzana oś jest skierowana w stronę osoby, która na nią patrzy
- W przypadku napędu bezpośredniego pompy (np. za pomocą maszyny pociągowej) musi być ona napędzana w sposób lewoobrotowy
- Olej, który należy stosować do smarowania łopatek: oryginalny olej firmy B.P. (numer artykułu BP5070) |
Odstęp, podstawa do środkowego wału |
69 mm |
Odległość między otworami |
247 mm |
Przyłącze węża |
D 2" 1/2 - D* 2" mm |
Maks. przepływ |
11137 L/m |
Obroty max. |
600 r/min |
A Odstęp, koniec wału do średniego pierwszego otworu |
346 mm |
Ciężar |
133 kg |
E Długość |
740 mm |
Wał napędowy |
1 3/8 in |
C Odstęp, 2. otwór do końca |
147 mm |
O Szerokość |
390 mm |
G Wysokość |
420 mm |
Podciśnienie max. |
0.95 BAR |
F Średnica otworu |
22 mm |
M Odstęp, środkowy wał do lawej strony |
195 mm |
N Odstęp, środkowy wał do prawej strony |
195 mm |
H Wysokość całkowita |
450 mm |
L Odstęp, szerokość otworu |
246 mm |
Maks. ciśnienie absolutne |
4 BAR |
Maks. ciśnienie względne |
3 BAR |
Pojemność zbiornika oleju smarowego |
3 l |